GDPR – PERSONUPPGIFTSPOLICY
Hos SoffaDirekt är dina personuppgifter i tryggt förvar. Vi hanterar all information med försiktighet och i enighet med svensk samt europeisk lagstiftning. När du genomför ett köp hos SoffaDirekt eller någon annan e-handlare så lämnar du ut information om dig själv - men även digitala fotspår, så kallade cookies. För att säkerställa sekretessen och kundnyttan så vill vi ge dig en överblick i hur, varför samt vart vi hanterar dina personuppgifter.
PERSONUPPGIFTER
För att vi ska kunna fullfölja vårt åtagande så krävs det att vi samlar in vissa personuppgifter, såsom namn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress, orderhistorik samt eventuell korrespondens till vår kundserviceavdelning. Samtal till vår kundservice kan komma att spelas in i utbildnings- och kvalitetssyfte.
VARFÖR SAMLAR VI IN DINA UPPGIFTER?
Primärt så samlar vi in data för att kunna administrera din order, hantera kundtjänstärenden, förbättra användarupplevelsen och skicka relevant marknadsföring. För att du som kund ska kunna nyttja din fulla ånger- och reklamationsrätt behöver viss data sparas i upp till tre år. Utöver detta så krävs det att en viss del information lagras av bokföringstekniska skäl och för redovisning till Skatteverket.
HUR SPRIDS MINA UPPGIFTER?
Vi är ytterst restriktiva i hur vi sprider dina personuppgifter, där endast relevant personal hos SoffaDirekt har tillgång till de uppgifter som de behöver för att kunna utföra sina arbetsuppgifter.
Dina uppgifter lagras i vår webbplattform som kommer från Askås (GDPR-säkrad). Uppgifterna lagras även i affärssystemet Visma Administration av bokföringstekniska skäl. En del av uppgifterna kan även komma att delas med transportörer, leverantörer, betalningsleverantörer och marknadsföringsbyråer. Men uppgifterna delas endast i enighet med svensk lagstiftning.
COOKIES OCH SPÅRNING
Vi använder av oss av cookies för att förbättra användarupplevelsen, funktionaliteten och för att kunna rikta relevant marknadsföring. SoffaDirekt använder sig även av vissa statistik- och marknadsföringsverktyg, såsom Google Analytics, Facebook och Criteo för att kunna mäta statistik, rikta annonsering och spåra användarbeteenden.